Про задоволення потреб громадян говорити зарано

АНАЛІЗ КОНТЕНТУ САЙТУ
КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ТА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
https://kremen.gov.ua/

В рамках реалізації проекту «Мобільна школа жіночого антикорупційного активізму «АнтиКа» проводиться аналіз контенту сайту, актів та проектів актів, органів державної влади та місцевого самоврядування.

Запропонована методика вдосконалення інформаційного забезпечення, що заснована на використанні уніфікованої моделі розробки та аналізу сайтів. Модель враховує розглянуті критерії ефективності та узагальнює існуючі підходи до створення сайтів.

Параметри оцінювання ефективності веб-сайту Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету (https://kremen.gov.ua/) визначені критеріями ефективності його роботи.

Актуальність теми визначається необхідністю оптимізувати інформаційне забезпечення сайту Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету для налагодження взаємодії влади з громадянами та бізнесом при побудові системи електронного урядування.

Одним з показників інформаційної відкритості влади, що піддається чіткому кількісному аналізу, є висвітлення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету власної діяльності в мережі Інтернет. На законодавчому та нормативному рівні чітко прописані всі процедури для забезпечення відкритості інформації про діяльність органів влади.

Постановою Кабінету Міністрів України від 4.01.2002 р. №3 «Про порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади» (зі змінами та доповненнями) визначено 20 видів обов’язкової інформації, що має бути розміщена на сайтах органів виконавчої влади та 26 видів, що повинні бути на сайтах органів місцевої влади.

Здійснення моніторингу сайту Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету проводиться за наступними критеріями:

1) Частота поновлення інформації;
2) Етап розвитку, на якому знаходиться веб-сайт;
3) Ступінь інформативності веб-сайту;
4) Наявність інтерактивних можливостей;
5) Мови, на яких доступна інформація на веб-сайті органу влади.

 

  1. ЧАСТОТА ПОНОВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ

За останні роки Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області намагається вдосконалювати свій офіційний веб-сайт.

Стосовно частоти оновлення інформації, є значні позитивні зміни, інформація оновлюється досить часто – кілька разів на день.

Інформація актуальна як для громадян, мешканців міста Кременчука, так і для ЗМІ, депутатів, посадових осіб. В той же час на сайті відображається інформація, яка розповідає про посадових осіб Кременчуцької міської ради виключно з позитивного боку, відсутня альтернативна думка, проблемні питання майже не висвітлюються.

Є логічне та зручне розташування меню та підменю з інформацією за тематикою, такі як: «Громадянам», «Прозоре місто» тощо.

Каталог послуг на сайті відсутній, але є меню «ЦНАП», через якій відвідувач потрапляє на сайт Центру надання адміністративних послуг м. Кременчука Полтавської області, де є можливість записатися на прийом засобами електронної черги. Також в наявності є посилання на е-сервіси «Кабінет електронних сервісів», в якому відвідувач може отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Реєстру громадських об’єднань та інших. Переміщення між розділами швидке та зручне.

В меню «Громадянам» зроблено все для швидкого звернення громадян до органу, також для створення електронної петиції.

Веб-сайт Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету створений для задоволення потреб громадян: зручний, корисний, зрозумілий.

На сайті Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету можна підключитися до прямої трансляції сесії Кременчуцької міської ради, яка висвітлюється в режимі реального часу та зберігається у формі відео-запису. В той же час, через COVID-19 та карантинні обмеження до зали пленарних сесій не допускаються ні представники ЗМІ, ні активісти, ні громадськість, тому мешканці громади позбавлені права бути присутніми на сесії та, у разі необхідності, виступити зі словом по соціально-важливим питанням.

На сайті розміщено перелік комунальних підприємств, установ, організацій, який складається з 52 найменувань. В кожному підприємстві, установі, організації є розгорнутий перелік інформаційних посилань, які відображають загальну інформацію, інформацію про керівника, звітну інформацію, ліцензії, статут, наглядову раду та інше. Але на інформаційних ресурсах веб-сайту обсяг інформації не достатньо повний.

Окремо необхідно описати меню «Наглядова рада». На більшості сторінок комунальних підприємств, установ, організацій меню «Наглядова рада» немає, а там де посилання є – бачимо напис «Наглядової ради немає» (kremen.gov.ua/index.php?view=single-kp&dep-id=65&page_id=574). В той же час Фонд підтримки підприємництва (https://kremen.gov.ua/?view=single-kp&dep-id=68) має посилання на наглядову раду, на якому розміщена інформація про членів наглядової ради та протокол №2.

Дуже мало інформації про Комунальний заклад культури «Кременчуцький музей історії авіації та космонавтики» (https://kremen.gov.ua/?view=single-kp&dep-id=83). Навіть з поверхневого огляду видно, що ця сторінка комунальної установи не ведеться, що на загальному фоні дуже виділяється.

Пошукова система, здебільшого, націлена на пошук інформації серед актів органів державної влади та місцевого самоврядування: проекти рішень міської ради, проекти рішень виконавчого комітету, прийняті рішення міської ради, прийняті рішення виконавчого комітету, прийняті рішення міського голови.

На веб-сайті Кременчуцької міської ради є посилання на інформування щодо гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою короновірусом SARS-CoV-2, також актуальна інформація оприлюднюється на офіційних сторінках в соціальній мережі Facebook: www.facebook.com/vitalii.maletskyi.official та www.facebook.com/kremenpressa.

Під час дослідження меню «Громадянам» було виявлено не відображення підменю «Корисні посилання», яке розташоване під підменю «Вакансії», а також меню «Прозоре місто» не відображає підменю «Реєстр наборів даних».

Також недостатньо інформації про виконання цільових програм, а та інформація, яка оприлюднюється, більш схожа на рекламу міського голови та/або керуючої політичної партії.

 

  1. ЕТАП РОЗВИТКУ, НА ЯКОМУ ЗНАХОДИТЬСЯ ВЕБ-САЙТ

Дослідивши веб-сайт Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету можна зробити висновок, що ресурс перебуває між першому та другому етапах розвитку е-урядування, а це означає, що на сторінці розміщено лише основну інформацію про орган, його структуру, нормативно-правову базу; електронні адреси для зворотного зв’язку. Розгорнуті та досить деталізовані меню «Влада», «Громадянам», «Прозоре місто», «ЦНАП», «Гарячі лінії» тощо.

Зручно розташовані такі актуальні вкладки-посилання, як: «СТОП коронавірус», «кременчуцькі новини», «план роботи на тиждень», «допомога учасникам АТО», «е-сервіси».

В той же час відсутні такі вкрай необхідні функції, як:

– інтерактивні послуги;
– гостьові книги;
– поштовий сервіс для зареєстрованих користувачів;
– форуми для обговорення актуальних питань, що стосуються діяльності даного органу.

Внизу зручно розташовані меню «Мешканцям» та «Нормативно-правова база». Всі іконки підменю, зазначених вище меню, працюють без зауважень та нарікань. І хоча веб-сайт, на перший погляд, виглядає «строкато», при його користуванні швидко звикаєш до розташування всіх меню, підменю та посилань.

  1. СТУПІНЬ ІНФОРМАТИВНОСТІ ВЕБ-САЙТУ

Даний критерій визначається відповідно до п. 9 Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4.01.2002 р. №3 «Про порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади», у якому подано перелік інформації, що повинна бути розміщена на веб-сайтах органів виконавчої влади.

Наповнення веб-сайту Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області не в повному обсязі відповідає нормам, а саме:

В наявності оприлюднені такі відомості:

НАЗВА ВІДОМОСТЕЙ ОБСЯГ
про найменування органу повно
структура та керівництво органу повно
розпорядок роботи керівництва і працівників органу повно
відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти повно
основні функції та нормативно-правові засади діяльності повно
повідомлення про оприлюднення проектів актів, проекти цих актів і аналіз їх впливу повно
звіти про відстеження результативності прийнятих органом актів повно
відомості про регуляторну діяльність органу повно
плани підготовки органом проектів регуляторних актів та зміни до них повно
місцезнаходження органу і підпорядкованих йому управлінь, відділів та інших структурних підрозділів (поштові адреси, номери телефонів, факсів) досить повно
основні завдання структурних підрозділів органу, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників досить повно
нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції органу повно
відомості про виконання бюджету відповідного рівня повно
перелік комунальних підприємств, правоохоронних органів, лікувальних, оздоровчих установ, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, які знаходяться на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці із зазначенням адреси, номерів телефонів, розпорядку роботи досить повно
відомості про сплату місцевих податків і зборів, комунальних платежів, у тому числі діючі тарифи та пільги окремим групам платників, розрахунки юридичних і фізичних осіб з бюджетом відповідного рівня не достатньо повно.

Відсутні такі відомості як: порядок реєстрації, ліцензування окремих видів діяльності у відповідній сфері, зразки документів та інших матеріалів, необхідних для реєстрації та отримання відповідної ліцензії (розрахункові рахунки для внесення платежів, розмір цих платежів тощо); показники виплати заробітної плати, грошового забезпечення, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат; показники розрахунків за енергоносії.

 

Додатково опубліковані посилання суспільно-важливу інформацію, але без оперативного оновлення:

– інформація про запобігання поширенню територією м. Кременчука гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою короновірусом SARS-CoV-2;

– інформація щодо соціального забезпечення ветеранів-учасників бойових дій (АТО/ООС), наявність та реалізація програми з підтримки ветеранів, членів сімей загиблих, учасників Революції Гідності тощо.

Оперативна інформація про запобігання поширенню територією м. Кременчука гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою короновірусом SARS-CoV-2 на офіційній сторінці в соціальній мережі «Facebook»: www.facebook.com/kremenpressa, що є не зручним для відвідувачів офіційного сайту Кременчуцької міської ради, але не є зареєстрованим користувачем соціальної мережі «Facebook».

Це також стосується також інформації щодо соціального забезпечення ветеранів-учасників бойових дій (АТО/ООС), наявність та реалізація програми з підтримки ветеранів, членів сімей загиблих, учасників Революції Гідності тощо. Інформація викладається на офіційній сторінці в соціальній мережі «Facebook»: https://www.facebook.com/groups/1594493453921030. Але група відображає та опубліковує загальну інформацію, як єдиного інформаційного ресурсу для мешканців Кременчуцької міської територіальної громади з питань соціального захисту населення. Знайти інформацію саме учаснику АТО/ООС складно та незручно.

Підсумовуючи описане вище, можна дійти висновку, що ступінь інформативності веб-сайту Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету на достатньому рівні.

 

  1. НАЯВНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

На веб-сайті Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області присутні засоби зворотного зв’язку.

Сайт зручний, адаптований для мобільної версії (телефонів, планшетів), в три кліка можна знайти необхідну інформацію.

Але відсутня можливість на веб-сайті проводити форуми, обговорення актуальних питань з міським головою, депутатами, державними службовцями-начальниками структурних відділів міської ради, надання оперативних відповідей на поставлені питання громадянами тощо.

 

  1. МОВИ, НА ЯКИХ ДОСТУПНА ІНФОРМАЦІЯ НА ВЕБ-САЙТІ
    КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сайтом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (http://kremen.gov.ua) передбачається зміна мови, за замовчуванням – українська мова. В правому верхньому куточку користувач веб-ресурсом може обрати будь-яку зручну для себе мову – в наявності їх 108 (від азербайджанської, англійської, хауса до сербської, російської, японської).

Таким чином, інформаційна відкритість Кременчуцької міської ради Полтавської області, в цілому, на достатньо високому рівні, в порівнянні з іншими веб-сайтами органів державної влади та місцевого самоврядування Полтавської області.

З аналізу веб-сайту Кременчуцької міської ради вбачається початок впровадження е-урядування, як розвиток електронної демократії задля досягнення європейських стандартів якості електронних державних послуг, відкритості та прозорості влади для людини та громадянина, громадських організацій, бізнесу.

 

ВИСНОВКИ:

Таким чином, інформаційна відкритість Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету (https://kremen.gov.ua/) в цілому є досить повною. 

Але, в той же час, про задоволення потреб людини та громадянина говорити зарано. Тому що цей процес передбачає підвищення якості та доступності державних послуг для людини та громадянина, спрощення процедур та скорочення адміністративних витрат; підвищення якості адміністративних та управлінських процесів, забезпечення контролю за результативністю діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування з одночасним забезпеченням належного рівня інформаційної безпеки; забезпечення відкритості інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розширення доступу до неї та надання можливості безпосередньої участі людини і громадянина та інститутів громадянського суспільства у процесах підготовки та експертизи проектів рішень, що приймаються.