АНАЛІЗ МАТЕРІАЛІВ проєктів рішень та прийнятих рішень восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Кременчуцького району Полтавської області

«Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.»

«Депутат місцевої ради – представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу»

Відповідно до розпорядження голови Кременчуцької районної ради Полтавської області №58-р від 29.09.2021 року на розгляд восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області винесено 27 питань. Пленарне засідання призначено на 10:00 годину 13 жовтня 2021 року.
Проєкти винесених рішень опубліковані з дотриманням ч. 3 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», тобто не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, окрім одного проєкту рішення Кременчуцької районної ради «Про внесення змін до рішення другої позачергової сесії Кременчуцької районної ради восьмого скликання «Про постійні комісії Кременчуцької районної ради восьмого скликання» від 17.12.2020 року», який опубліковано 29.09.2021 року, а оновлено 30.09.2021 року.
Якщо розглянути кожен проєкт рішення, який було прийнято то є такі зауваження:

По другому прийнятому рішенню восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області «Про надання дозволу Прокопчуку Олександру Костянтиновичу на приватизацію шляхом викупу комунального майна, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40» зазначаємо, що відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» приватизації не підлягають казенні підприємства та об’єкти, необхідні для виконання державою своїх основних функцій, зокрема державні заклади охорони здоров’я, у тому числі приміщення, в яких розміщуються державні заклади охорони здоров’я.
Згідно з проєктом рішення «Про надання дозволу Прокопчуку Олександру Костянтиновичу на приватизацію шляхом викупу комунального майна, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40» окреме індивідуально визначене комунальне майно, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40, загальною площею 179,6 м2: гараж, інв.№ 10310009, що складається з 4-х боксів загальною площею 84,4 м2; гараж, інв.№10310022 загальною площею 30,4 м2; гараж, інв.№10310023, загальною площею 31,0 м2; гараж, інв.№10310024, загальною площею 33,8 м2, та такого, що перебуває на балансі Кременчуцької районної ради під інв.№10310017 і має визначену вартістю 259163,00 (двісті п’ятдесят дев’ять тисяч сто шістдесят три грн. 00 коп.) без урахування ПДВ (20%) та належить до Комунального некомерційного медичного підприємства «Кременчуцька центральна районна лікарня».
Тобто Комунальне некомерційне медичне підприємство «Кременчуцька центральна районна лікарня», її об’єкти та майно не належить до об’єктів приватизації та не може приватизоване шляхом викупу.
Також, досліджуючи проєкт рішення складається таке враження, що під час підготовки проєкту рішення Відділом комунального майна Кременчуцької районної ради навмисно не враховано рішення від 24 грудня 2020 року третьої сесії Кременчуцької районної ради Полтавської області восьмого скликання «Про передачу цілісного майнового комплексу комунального некомерційного підприємства Кременчуцької районної ради «Кременчуцька центральна районна лікарня», яким було передано безоплатно зі спільної власності територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області цілісний майновий комплекс комунального некомерційного підприємства Кременчуцької районної ради «Кременчуцька центральна районна лікарня» з активами, пасивами та чисельністю працюючих у комунальну власність Кременчуцької міської територіальної громади в особі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
Вважаємо, що такий проєкт рішення має ознаки порушення Закону України «Про запобігання корупції», зловживання владою та службовим становищем, що є неприпустимим.

По сьомому прийнятому рішенню восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області «Про затвердження структури та штатної чисельності виконавчого апарату Кременчуцької районної ради» не надано жодного економічного та законодавчого обґрунтування щодо необхідності й доцільності збільшення посад заступника голови Кременчуцької районної ради Полтавської області з однієї до трьох.
Це також суперечить ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою визначено, що районна, районна у місті рада обирає заступника голови ради.
Тобто Голова районної ради може мати одного заступника, в той час, як обласна рада обирає першого заступника, заступника голови ради.
А посада радника голови взагалі Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачається.
Вважаємо, що такий проєкт рішення та прийняте рішення восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області «Про затвердження структури та штатної чисельності виконавчого апарату Кременчуцької районної ради» має ознаки порушення Закону України «Про запобігання корупції», зловживання владою й службовим становищем, та призводить до нераціонального використання бюджетних коштів, що є неприпустимим.
При аналізі п’ятого проєкту рішення та прийнятого сімнадцятого рішення восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області «Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Мотрине Горішньоплавнівської міської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області», вбачається порушення ч. 5 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зазначеною статтею визначено, що сесія ради скликається в міру потреби, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності – не рідше ніж один раз на місяць.
Проте інформація, яка розміщена на офіційному сайті Кременчуцької районної ради Полтавської області, вказує на те, що проєкт рішення був розміщений на сайті ще 28 липня 2021 року. Тобто до дати прийняття пройшло майже три місяці, що прямо порушує ч. 5 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Досліджуючи шістнадцятий проєкт рішення та двадцять перше прийняте рішення восьмої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області «Про зміну місцезнаходження юридичної особи Кременчуцької районної ради» не можливо встановити доцільність, необхідність та законодавче обґрунтування зміни місцезнаходження юридичної особи Кременчуцької районної ради (ЄДРПОУ 22543942), що розташована за адресою: Україна, 39600, Полтавська область, місто Кременчук, вулиця Соборна, будинок 14/23 на адресу: Україна, 39760, Полтавська область, Кременчуцький район, село Білецьківка, вулиця Центральна, будинок 231. Також не зрозуміло де буде розміщений виконавчий апарат Кременчуцької районної ради Полтавської області, а також де будуть проводитися засідання постійних комісій та сесій Кременчуцької районної ради Полтавської області.
Вважаємо, що такі дії можуть призвести до зниження відкритості та прозорості Кременчуцької районної ради Полтавської області, що є не допустимим.

ВИСНОВОК АНАЛІЗУ ПРОЄКТІВ ТА ПРИЙНЯТИХ РІШЕНЬ ВОСЬМОЇ СЕСІЇ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ:
Проаналізовані проєкти рішень, які оприлюднені на офіційному сайті Кременчуцької районної ради Полтавської області, мають ознаки зловживання владою та службовим становищем посадовими особами органу місцевого самоврядування, можуть призвести до нераціонального використання бюджетних коштів й додаткового фінансового навантаження на районний бюджет, порушують Закон України «Про запобігання корупції», що є неприпустимим.

Цей аналіз опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключно відповідальністю його автору.