В період з вересня по листопад 2018 року ГО «Кременчуцький антикорупційний центр» брала участь у реалізації проекту «Моніторинг прозорості та доброчесності проведення ремонтів доріг в Полтавській області». Ця ініціатива була впроваджена в рамках проекту ПРООН «Прозорість і доброчесність публічного сектору» за підтримки МЗС Данії.
Вказаний проект був направлений на детальний моніторинг стану проведення ремонтів доріг в Полтавській області засобами громадського контролю з метою налагодження співпраці з органами виконавчої влади на місцях (ОДА, САД) та вчасного і ефективного реагування зі сторони вказаних органів на виявлені недоліки у ремонті доріг.
Загалом, представниками нашої організації було здійснено обстеження 16-ти ділянок доріг державного та місцевого значення.
Обстеження вказаних ділянок було здійснено як під час спільних виїздів з інженером, так і самостійних виїздів представників громадської організації.
Більш детальна інформація по результатам моніторингу відображена у довідках, фотозвітах та дефектних актах, які були направлені як кураторам проекту, так і на адресу Полтавської ОДА. Працівники департаменту будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА, на основі зібраних нами матеріалів, мають активно долучитися у процес виправлення існуючих дефектів на відремонтованих ділянках дороги із залученням відповідних організацій-підрядників.
Загалом, практично на кожній обстеженій ділянці відремонтованих доріг були зафіксовані дефекти та недоліки дорожнього покриття.
На відремонтованих ділянках дороги державного значення М-22 Полтава-Олександрія простежуються певні дефекти, які носять систематичний характер: не спрофільоване, занижене, не відсипане та не сплановане узбіччя, не зроблені ремонтним матеріалом місця відбору кернів, лущення асфальтобетону, колійність, виступ на поверхню дорожнього покриття бітумних плям.
Потрібно зазначити, що такий дефект як колійність простежується на досліджуваній ділянці неодноразово (ділянки із колійністю можуть бути протяжністю від кількох сотень метрів до кількох кілометрів).
Окрім цього на км 24 зазначеної дороги виявлено необхідність влаштування дорожнього металічного бар’єрного огородження, а в районі км 54 – потенційно аварійно-небезпечна ділянка, на якій наявне досить значне розмиття обочини та не влаштований оголовок залізобетонної труби.
Суттєві недоліки було зафіксовано на км 70 (с. Козельщина), а саме: висота бортового посадкового майданчика менше 20 см, ширина тротуару складає 1.20 м, що не відповідає мінімальній ширині 1.50 м; посадковий майданчик влаштовано без використання борту БР 100.20.8. Руйнування покриття посадкового майданчику, що свідчить про недотримання Підрядником нормативів і проектних рішень, та не влаштований водоскид.
На ділянках дороги державного значення Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук (поточний середній ремонт проводився у 2017-2018 рр.) систематично простежується значна колійність (від 2 см до 8 см), не спрофільоване, занижене та не відсипане узбіччя, виправлення дефектів дорожнього покриття підрядником, напливи і тріщини дорожнього покриття.
Особливої уваги заслуговує ситуація на км 28 (зупинка громадського транспорту «Очеретувате») – бортовий камінь не влаштований на бетонну основу та стики бортів не зароблені цементним розчином, відсутні відсипані та облаштовані тротуари та посадковий майданчик, дорожні знаки маршрутного орієнтування влаштовані без цементно-бетонного фундаменту і без наклейок, котрі вказують на виробника.
Щодо стану ремонту доріг місцевого значення, то ситуація неоднозначна.
Наприклад, відремонтовані ділянки доріг Хорол-Вишневе, Карлівка-Федорівка-Новоселівка, Карлівка-Ланна та Селещина-Нехвороща-Лівобережна Сокілка-Світлогірське знаходяться у задовільному стані, хоча деякі дефекти дорожнього покриття все ж присутні – відсутність горизонтальної дорожньої розмітки, незначне руйнування кромки асфальтного покриття у декількох місцях, локальне лущення, місцями не сплановане узбіччя.
У більш прикрому становищі знаходиться дорога місцевого значення Горішні Плавні-Салівка-Озера – наявні численні поперечні та косі тріщини.
Багато недоліків було зафіксовано на відремонтованій ділянці дороги Голобородьківське – повздовжні тріщини, руйнування кромки асфальтобетонного покриття, лущення, сітки тріщин.
Окремо слід виділити ситуацію із дорогою Оржиця-Хорол, оскільки під час огляду було виявлено відсутність будь-яких ознак проведення робіт з поточного середнього ремонту вказаної ділянки дороги; натомість зафіксовано проведення дрібного (ямкового) ремонту, що не відповідає умовам тендеру.
За результатами проведеного моніторингу нами було направлено відповідні листи на адресу департаменту будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА з проханням провести обстеження ділянок доріг місцевого значення на предмет виявлення, фіксації та усунення дефектів з зазначенням переліку відповідних ділянок. З метою більш ефективного реагування на наші звернення до листів були додані необхідні матеріали – довідки та фотозвіти, складені під час здійснення моніторингу за проектом.
Ця ініціатива (публікація, захід) впроваджується в рамках проекту «Прозорість і доброчесність публічного сектору», який виконується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2015-2018 рр.
Думки, висновки чи рекомендації належать авторам та упорядникам цього видання і не обов’язково відображають погляди Міністерства закордонних справ Данії, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.